Rwanda News Agency Grands Lacs Hebdo

The Rwanda News Agency website is a newswire based in Kigali. It is neither state-owned nor state-run.

It is a subscription service and you are not logged in, so some content is hidden. Login to access full stories, or register for a free trial.

BBC not bothered about government threats

E-mail Print PDF

Kigali: Government has threatened to indefinitely shut BBC Kinyarwanda language program out of Rwanda – a position the British broadcaster now says makes no difference because it will strengthen its signals direct from Bush House in London, RNA reports.

In the latest Focus on Africa magazine, Mr. Peter Horrocks, the new head of BBC World Service, essentially the top most radio executive says other than accept to be forced to change by any government, the broadcaster is planning on a solution.

“We have to be ready to move production back to London because we can’t compromise on our editorial independence”, says Mr. Horrocks.

In the interview, he had been asked how the BBC ensures that broadcasting from countries outside the UK is not affected by host governments and broadcasting regulations. “We just have to be vigilant about it”, he pointed out.

On April 25, Gahuzamiryango signal was switched off in Kigali subsequently leading to a negotiated return. Listeners wrote in demanding answers as to whether BBC had been forced to review content by Kigali.

Immediately after the agreement in which the BBC committed to take more vigorous measures before any content is relayed, its executives said it will be business as usual. Rwanda Information Minister Louise Mushikiwabo accused it of bad faith saying it could be refused operating here.
 

Rwanda: Doing Business

Banner

FAO au Rwanda

Banner